Thursday, October 7, 2010

Minggu akhir semester

Assalammualaikum..
Sedar tak sedar, sekarang dah pun menghampiri minggu terakhir untuk semester ini yang memang sangat pendek. Masa ni jugaklah masih banyak assignment yang perlu dibuat, lebih-lebih lagi untuk subjek Animation, yang memerlukan aku melukis, dan membuat design.

Melukis dan mengira, sesuatu yang aku tak pernah suka sejak dari sekolah dulu. Aku memang langsung tak ada bakat dalam melukis ni, jadi memang anti sangat dengan subjek pendidikan seni dan matematik. Lebih-lebih lagi cikgu matematik aku masa darjah 6 dulu pernah cakap yang lukisan dengan matematik tu ada kaitan sikit. Jadi memang wajar la aku tak suka dua-dua subjek tu.

Lebih menambah masalah, laptop aku pulak memang tak boleh terima software yang ada kena mengena dengan design ni sejak daripada zaman part 3 Diploma lagi, masa tu start dengan percubaan aku untuk install software Photoshop. Yang berjaya diinstall cuma versi photoshop 7.0 yang agak out of date berbanding dengan CS3.

Setakat ni, satu-satunya subjek yang dah complete 100% ialah subjek penulisan skrip. Subjek Penyiaran Radio pulak hampir selesai, tinggal satu skrip je lagi yang belum dirakam sepenuhnya. Makanya, terpaksa la masuk konti yang sejuk tu lagi sekali. Tapi sejuk-sejuk pun, dapat masuk konti tu merupakan satu lagi pengalaman yang berharga untuk aku. Subjek lain pulak masih ada perkara-perkara yang tersisa untuk diselesaikan sebelum cuti semester bermula. Harap-harap semuanya dapat diselesaikan dengan baik. INSYA-ALLAH

Wassalam

No comments:

Post a Comment

My Klef Treble Music Cafe



Super Junior-In My Dream